Kezdőlap/Home

Kálmán Gábor/About

LIBRI - BOOKLINE/SHOP

Nova - The rope from the neck of a hanged man

Nova - Urban sureb (Värske Rõhk)

2015.06.05. 00:56 KálmánG

Fölött

eslogo.JPG

 

 

 

 

Fölött

Álmomban sáros vízben úsztam.
Egy régi város is volt, fekete-fehéren.
Nem féltem, úsztam, haladtam nyugodtan,
bár kavicsként merülnék el ébren.

A víz az omladékos házfalak közt
terült el, minden tömböt körbezárt.
A házakban meg elfolyt, megtört
árnyékok kontúrja fel-le járt.

Talán egy rosszabb pesti körlet,
tán a szülővárosom volt, nem tudom,
de kiírták: "a víz nem tisztul ki többet"
egy régi fémtáblán egy házfalon.

Nem értem, miért nem féltem, hiába
hittem álmomban hogy mindez így igaz,
és éreztem, minden karcsapás a kába,
alvó izmok, ernyedt sejtfalára hat.

Mindenhol húgyszagú bérlakások,
álltak, bennük koszos függönyök,
Ha jól emlékszem, tíz voltam, de álmok
megfejtésén nem szöszölsz harminc fölött.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kalmangabor.blog.hu/api/trackback/id/tr477509184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dió2222 2015.06.05. 13:38:04

Borzongatóan jó.... :)
süti beállítások módosítása